Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Editor kaligrafie s rozpoznáváním japonských znaků
Horáček, Petr ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Práce řeší problematiku vytvoření aplikace pro podporu výuky japonských znaků. Její součástí je i stručný přehled vývoje a podob japonského písma. Diskutuje některá existující řešení a na základě jejich studia stanovuje požadavky na aplikaci. Rozebírá problémy, které je třeba v souvislosti s nimi řešit, a snaží se navrhnout možné postupy. Důležitou částí je rozpoznávání znaků. Následně práce popisuje zvolená řešení a jejich implementaci. Na závěr shrnuje a demonstruje dosažené výsledky a diskutuje možnosti dalšího vývoje systému.
Kresba
Kleinerová, Zuzana ; Franta, Jiří (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Dlouhodobě zkoumám nezachytitelnost linky v kresebném procesu, který se snažím přiblížit ve výsledném díle skrze výraz linie. Bakalářská práce je vyústěním téměř čtyřletého kresebného výzkumu. Kresbu jsem definovala jako celek subjektivně prožívaných linií v čase. Okamžik, v němž linie vzniká a je ještě mou součástí, jsem nazvala momentem existence linie. Celá kresba je zážitkem. Pro potřebu přesnějších hranic a dosažení přítomnostního charakteru jsem se zaměřila na jednu linii. Dílem se stává samostatný prožitek. Akt kresby je stavem mysli. Ocitám se v prostředí, kde se linie nezachytí. Pouze krátkým okamžikem vnímám emocemi ožívanou, černou matérii, které propůjčuji i svou tělesnost.
Geometrické ornamenty v islámském umění
SLABOVÁ, Štěpánka
Tato diplomová práce je věnována geometrickým ornamentům v islámském umění. V první části této práce uvádím definici islámského umění a stručný přehled jeho vývoje. V následujících kapitolách je čtenář seznámen se základními technikami, motivy a prvky používanými při tvorbě islámských geometrických ornamentů. Dále zmiňuji jejich možné rozdělení do skupin podle mnohoúhelníku, na kterém jsou založeny, resp. podle jejich četnosti. Hlavní část práce je pak věnována popisu samotné tvorby islámských geometrických vzorů. Na závěr uvádím, jak lze toto téma využít v hodinách matematiky na základních a středních školách, a to v podobě pracovních listů.
Jan Kotík 1916-2002 - monografie
Mladičová, Iva ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
1 Abstrakt Monografická studie "Jan Kotík 1916-2002" představuje v kontextu českého a evropského výtvarného umění šíři výtvarné a teoretické tvorby výtvarníka, teoretika, publicisty, pedagoga, který nesporně patří ke klíčovým osobnostem českého uměleckého dění 2. poloviny 20. století. Uměleckohistorické zhodnocení díla bylo založeno na soupisu výtvarného i teoretického díla a na zpracování rozsáhlé dokumentace uložené v Oddělení dokumentace Ústavu dějin umění Akademie věd ČR a v řadě soukromých archivů v Čechách a Berlíně. Při uměleckohistorickém hodnocení tvorby byla použita metoda organického propojení poznatků biografického a uměleckohistorického rázu s citacemi z autorových teoretických projevů, v kontextu obecnějších kulturních a historických okolností doby. Studie je členěna do kapitol reflektujících chronologii uměleckého vývoje Jana Kotíka: "Ateliér otce Pravoslava a období studia", "Se Skupinou 42", "Možnosti umění užitého", "Obraz-věc", "Berlínský pobyt" a "Návraty".
Kaligrafie jako obraz
DRYKOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce "Kaligrafie jako obraz" sestává ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část se bude zabývat vznikem a vývojem písma se zaměřením na latinské psané písmo. Bude zmapován rozvoj psacích pomůcek a podložek, jako nedílná součást pro psaní krásného písma. Praktická část bakalářské práce bude obsahovat kaligrafické kompozice vytvořené z jednotlivých forem latinského písma.
Lettering a způsoby jeho využití v praxi
Engelová, Kateřina ; Khabirova, Maja (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent)
Tématem této bakalářské práce je lettering coby velmi specifická oblast grafického designu, která v posledních letech opět zaznamenává rozmach díky své autentičnosti a obecně díky návratu k hodnotám ručně tvořené práce jako protipólu jednotvárné masové produkce. Teoretická část se soustředí převážně na vymezení a objasnění pojmů souvisejících s letteringem, jako je např. hand-lettering, typografie, kaligrafie a moderní kaligrafie. Dále se zabývá různými metodami, kterými lze lettering vytvářet, a nástroji i médii, která k tomu lze používat. Zároveň nastiňuje některá základní pravidla a postupy práce, detailněji pak především převedení ručně kresleného letteringu do digitální podoby. Praktická část se pak zabývá několika hlavními oblastmi, ve kterých je možné práci s letteringem prakticky využívat, konkrétně prodej designů přes webové stránky typu print-on-demand, databanky, prostředníky, práce na zakázku a konečně i vlastní e-shop. Na praktických příkladech se v rámci nich snaží ukázat výhody a nevýhody, které jednotlivé oblasti tvůrcům letteringu poskytují. Přínos této práce tkví hlavně v uceleném pohledu na lettering jako na samostatnou disciplínu a profesi, v níž řada designerů našla své uplatnění.
Jan Kotík 1916-2002 - monografie
Mladičová, Iva ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
1 Abstrakt Monografická studie "Jan Kotík 1916-2002" představuje v kontextu českého a evropského výtvarného umění šíři výtvarné a teoretické tvorby výtvarníka, teoretika, publicisty, pedagoga, který nesporně patří ke klíčovým osobnostem českého uměleckého dění 2. poloviny 20. století. Uměleckohistorické zhodnocení díla bylo založeno na soupisu výtvarného i teoretického díla a na zpracování rozsáhlé dokumentace uložené v Oddělení dokumentace Ústavu dějin umění Akademie věd ČR a v řadě soukromých archivů v Čechách a Berlíně. Při uměleckohistorickém hodnocení tvorby byla použita metoda organického propojení poznatků biografického a uměleckohistorického rázu s citacemi z autorových teoretických projevů, v kontextu obecnějších kulturních a historických okolností doby. Studie je členěna do kapitol reflektujících chronologii uměleckého vývoje Jana Kotíka: "Ateliér otce Pravoslava a období studia", "Se Skupinou 42", "Možnosti umění užitého", "Obraz-věc", "Berlínský pobyt" a "Návraty".
Kosmologická témata a geometrická koncepce v islámském umění
Štojdlová, Tereza ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce "Kosmologická témata a geometrická koncepce v islámském umění" pojednává o vztahu nábožensko-kosmologických filozofických názorů a jejich vlivu na výtvarné umění. Teoretická část je o rysech islámského umění a podává stručný přehled náboženských, vědeckých, filozofických, obecně kulturních a uměleckých vlivů islámské kultury tzv."zlatého věku" světové kultuře. Navazuje část věnovaná kosmologii. Třetí část je o prostupování kosmologických témat do geometrických forem v jednotlivých výtvarných projevech na příklady konkrétních děl. Poslední část je věnována expresivní interpretaci symboliky kosmologie a geometrie. Praktické část má formu videa z vlastní taneční tvorby, která je expresivní interpretací podnětů a inspirací téma diplomové práce. Pedagogickou část je návrh výtvarného projektu pro vyšší ročníky ZUŠ (popř.SŠ) na téma diplomové práce, z části zdokumentovaný a reflektovaný v praxi.
Editor kaligrafie s rozpoznáváním japonských znaků
Horáček, Petr ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Práce řeší problematiku vytvoření aplikace pro podporu výuky japonských znaků. Její součástí je i stručný přehled vývoje a podob japonského písma. Diskutuje některá existující řešení a na základě jejich studia stanovuje požadavky na aplikaci. Rozebírá problémy, které je třeba v souvislosti s nimi řešit, a snaží se navrhnout možné postupy. Důležitou částí je rozpoznávání znaků. Následně práce popisuje zvolená řešení a jejich implementaci. Na závěr shrnuje a demonstruje dosažené výsledky a diskutuje možnosti dalšího vývoje systému.
Kresba
Kleinerová, Zuzana ; Franta, Jiří (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Dlouhodobě zkoumám nezachytitelnost linky v kresebném procesu, který se snažím přiblížit ve výsledném díle skrze výraz linie. Bakalářská práce je vyústěním téměř čtyřletého kresebného výzkumu. Kresbu jsem definovala jako celek subjektivně prožívaných linií v čase. Okamžik, v němž linie vzniká a je ještě mou součástí, jsem nazvala momentem existence linie. Celá kresba je zážitkem. Pro potřebu přesnějších hranic a dosažení přítomnostního charakteru jsem se zaměřila na jednu linii. Dílem se stává samostatný prožitek. Akt kresby je stavem mysli. Ocitám se v prostředí, kde se linie nezachytí. Pouze krátkým okamžikem vnímám emocemi ožívanou, černou matérii, které propůjčuji i svou tělesnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.